Monday, January 16, 2012

Friendship

Hurm, 2012 adalah tahun terakhir aku bergelar pelajar Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan (PISMP) di Batu Lintang..dh dkat nak 5 thun ½ ngabis umo kat mktb tok ahernya perjuangan aku sbg seorang bakal guru InsyaAllah akan tamat pada bulan 12 kelak..bnyi mcm lamak tp rasanya xlamak juak ya coz klak mekorang akan bz dgn AR, assignment, praktikum,folio MQA, kelas, internship n interview untuk tauk cne mekorang posting n dsahkan jawatan..Aku doakan tahun tok berjalan dengan lancer dan baik. Tok taun last aku dpt jmpa dak geng Topeq aka geng sky garden, geng pemz, n smua geng la..bkn xdpt jmpa agik tp rasanya mun jmpa agik bkan dpt mcm knek tok agik, masing2 akan bawak jln drikmpun..sbnrnya aku syukur glak dpt geng cmtok..bl dpke2, kmkorang bkenalan n jadi kawan n jadi teman serumah..kadang2 ada juak kecik ht tp besala, ya proses berkawan..ya adat orang bersahabat..nang ada rasa kecik ht, rs xslesa, “ow, nya macm tok dhal”, “ow, nya xsuka tok pduhal”, rs slesa, rs snag..smua ada..sdikit sbnyak kt knal hati budi kawan kt n kt akan ada pngalaman cmne mok hndle org jnis cmya pd ms hadapn..

sheeda dgn hatinya yg lmbut, mudah glak nk ksian ngn org n ada interest yg unik which is diat belon terbang..sm klas slamak 5 thun ½..mcm2 da mek2 lalui bsama, chewah espy g xdpat dlupak, kenak pulau oleh mbiak kelas n x-rum8 sndirik..thnx dear coz owez there by my side..can’t believe that kt bjaya harungi hr2 dolok smpe kinek..n bena nak??biar jak masa yg tnetukan n Allah sntiasa bersama org yg sabar..Alhamdulillah, orng pnh pdh mok diat smpe bila kmk2 bkawan nk??InsyaAllah, smpe matiJ..

Liza, kawan 1st dtemu slen mar n dyg pijah..kmk2 sm2 mok carik tmpat k solat zohor..maseh ingt agknya nanyak “pdhal ktk tua dr kmk, ingt sm umo tek”..hehe..stat dr siala Allah pertemukan kmk2 n mulakan ikatan silaturrahim..liza pnde masakn n jahit n nanam..apa2 jak yg nya polah k tngannya akan mnjadilah..hehe..bley kira isteri idamanla..hehe..tp apa yg paling xpuas ht ngn liza tok, gne bnyaknya mkn, nya tetap maintain kurus..jeles I tauk!!hehe..

nae tok org perak sbnarnya tp mnetap dsabah..nya ada rupa tmbi2 ikit tp kacak..mesti dpuji tok sbbnya pnyumbang baju utama k aku bha..haha..abangnya bley tahan wakla tp da mok nkah da bln3 tok..hehe..munx tek da jd family mek2 tek..haha..maok urang??hehe..nya tok jnis xlalek ngn urang tp bait..kmk2 salu kmplen psl brat bdan tp sm2 xda usha nk ngurang..hehe..nya ilek2 jak..mun tyme examla pling best, mun xam tyme ptang, nya stat blaja pagi ya..ngn terer..pas ya pointer gempaqla juak..jelaz wakla aku..hehe..yg psti mun nya da stat komen pasal sesw2 bnda, smemangnya berik efek bsar ngn kbnyakan kmkorangla..haha..mun nae tok tensen pun dpt dkesan..statlanya molah bunyi “arghh”” nyering2..hehe..apa2 pun nya best utk dbuli..hehe..

dyag tok urang miri, ada adik laki blaja sma kmkorang sitok, haizam namanya..nya tok ngn ganas juakla..tp dlm nya rock2 cmya nya pande glak3 nari esp tarian korea..ha, tok wak sorang fanatic fan of korea..nya tok mun kaka xdpt mok dlawan esp munnya 2 atol da kaka..bok jak nyampuk..hehe..nya tok xdpat derik bnyak glak keja..munx, statlanya dmm..hehe..tp dyg ng pnde mlukis n tulisannya kacak doe!!hehe..

farah adik mekorang yg bongsu..nya tok blur2 jak tp blur yg comel..hehe..aku paling jelezla badan farah tok..kacakla..nya xpnde nk nyindir org, nya aok2 jak pa dpdh org..nampak juakla farah tok jnis manjak orgnya..nya pun jnis org trust trang bl kaka..hehe..apa2 pun nya tok ng dsyat wak bl mbak keta..hehe..

k, atol..nya tok peminat stia Manchester united-ronaldo-samir-biru..nya tok orang melano yg suka tetak..hehe..tp munnya lapar xboh dkaco,hehe..nya tok pun ilek2 jak n yg bestnya nya salu dab j bru yg kacak2..tp malangnya aku xdpat mok minjam bajunya sbb atol tok tinggi..frustku lok..haha..atol tok kreatif..mun diat tyme nya praktikal, nang mcm2 jak bbm dpolahnya tiap malam..ada2 jak ideanya k ngajar biak..sora atol besar wakla n ada rupa mok jadi GB @ckgu displin..hehe..nya tok bnyak minat ngn org n smgatnya tahun tok mok ngurus badan..hehe..:P

K, last but not least adalah win tok paling tua dalam geng mekorang..hehe..mun x tek aku paling tua..tp olah mcm biak jak..gila2..sorang juak tok gila ngn korea..tp win tokcmney mok xplen ow..”petite”..ha, cmyala..nya mcm blur2 juak upanya tp bley thn wak masak, make up n berfesyen..nya tok glemer ngn brg cosway..thun tok mek2 sm praktikum kt sk gita 1..doakan mek2 dpt jalankan praktikum dgn baik ow..hehe

Spnjang 5thun dmaktab, tokla antara kwn2 yg aku rpt slen mbiak kelas ku mpun..aku tok bkan jnis pramah glak..aku jln pun nunduk kepala..malu bha..aku xtauk pa mok dkaka dolok..hehe…tp apa yg pasti,aku bhgia ada kawan2 yg baik dskeliling aku..nana,maria, hajar,yani, tia, faizah, babet, pjal, jnal, mina, bibot comey,ani, mdm jure, ckgu yusop, mis Florence, mdm allizah n smua2la yg bnyak ngajar aku tntang erti persahabatan n cra utk menikmati hdup dgn lebih positif..hehe..buat zati, nadia, liza, nita, azimah, fenny, pei yi. Nyuak lee, mis, eta n smua..thnx 4 brighten up my days..

No comments:

Post a Comment