Monday, January 16, 2012

Cuti oh Cuti

Argh, it’s been a while since I used his Microsoft wod during holidays..hehe..maklumlah, bl start cuti, alula aku malas mok keja naip2 tok..hehe..tp hr tok aku rsa mok bercerita jak dlm tok..hurm, lamak skali jak xbuka blog..rasanya rame da orang xsdar aku da stat nulis agik..hehe..mnta maaf smua, atas sbb2 tertentu aku jd mls nak nulis blog dolok n jadikannya private jak buat smentra waktu..haha, prasan da jak, mcm ada org baca nak..

Hurm, xpala..berbalik kpada cita aku tok, aku tyme cuti xdala cita best glak..duk rmah jak..sblm cuti bena da jak dak kwn2 ku plan mok kejala, mok ngurus hal kawenla, nak btunangla..tp aku??macam besa, duk rmh jak..nolong mak apak ngurus rmah..hehe..sbnrnya ada wak niat mok keja ngenag thun dpn bnyk k duit tp bl ngenag last year, jerak ndah..bkn jerak pa..jerak kepak glak tyme cuti..hehe..wp ada wak duit tp xmasyukkk..hehe..aku tok mata duitan ikit2..hehe..so, cuti tok aku jadi suri rmah spenuh masa..laundry, masak, ngemas umah, mun dtg rjin ada ku basuh parit n lumut blakang umah..paling skit wak cuti tok tyme krismas pnde hjan lbat ndah..ada nak ktkorang diat dtb srwak bnjir??samarahan bnjir wak ..kpg pinang pun nait aik juak..tp Alhamdulillah umah mekorng tanahnya tinggi nsib bait xknak masok air..rmah sblah nyebelah n blakang da acapa air drmh da..tdahku diat..wp xmasok air gya, tp ada wak ular kecik masok umah..gelik da jak..nsib bait dak mok sedar..p2tla cdak tdo tmpat len mlmm ya..ow tdah..huhu..tyme tokla sengsara barang xbnyak kering n blom dsesah..tp alhamdulillah ok wak la keja2 laundry ya slamak dlm pantauan aku..hehe..tp dlm jgka masa aku plh smua kja ya, aku xkn lpas dr nngok tb..aku bley dkata antu tb wakla..pasya tyme mlm sblm tdo aku diat Family Outing n Running Man..best wo..au bok jak bkecimpung dlm bdang tok sbnrnya..aku dlok xphm knk dak shida n dyg mala jak tetak kuat2 mun diat cita tok..pdhal bl aku da stat diat, hahahaha, ng gila la..tetak sorang dirikku tgh mlm..dhla xpat tetak slow2..haha..

hurm, sgek wak tyme cuti tok dak mak n bapakku g KL..tinggalla kmk 5 jak drmah..so, akula buat smua kja umah..pling best aku dpt td oats katil mak n bpk..best doe..luas da jak..lmk xtdo ktil king size..besa tdo ats katil single mingle jak..mcm status orgnya juak..hehe..dlm ms sminggu ya la aku pening palak miker pa mok dmkn pak nek tok..huhu..aku xarep bena dgn slera orang tua..bkn pa,aku tkut nya bersusei ngn dak mak cik n org kpg yg xda mknn dumah..huhu..tauk jak pak nekku ya..nama jak da pg haji..huhu..ngumpat pak nek ndah dlm blog..haha..ng da..tp alhamdulillah, brkat bntuan sheeda, at least xjuak aku pning palak miker pa juak resipe dsuka prg tua mkn..so, smnggu tok resipe aku ngn pak nek adalah ikan msk rmpah(mcm besa), ikan msk asam pedas, ikan msk lemak, ikan pais, ikan panggang..hurm, dgn sgala susah payahnya, xda satu pun komen yg mmbina..aku xla rs down tp aku sa a lil bit frustrated jakla coz I’ve try my best..n paling syok apa??nya pdh ngn mok aku yg mak n bapakku ninggal beras xnyaman k nya masa cdak g Kl rya..huhu..sdey tauk bl dpdh cmya..aku sdey k mak apak aku sbb mcm nmpak mak apakku jaik jak xjg kbajikannya..sdangkan bpk pdh bras yg dpake msk ya dbeli olehnnya mpun dbolevard rya..huhu..hurm, xpala..kali tok cbrn n latihn k aku sblum jd mnntu org lak..hurm, mdhn xdala trok glak cmtok tp xjuak aku sggup mcm cita tnntang dhia ya..trok glak mak mertuanya molah cmya..smpe manasw n emo jak aku diat cita ya…..haha..pande melalut ke cita tntang dhia ndah..hehe

awal2 cuti lok, aku da juak mbak dak amar, afiq, lena n zaki gmbeh rmh sewa dkuching pa cdak mok on9 nak..ng xctedla cdak ya lok..tedah ku diat..hehe..tp yg pasti cdak bna2 xto smalam2 smata2 mok on9..paling aher tdo si afiq yala..kol5 bok tdo, ya pun dpaksa oleh mak ngah tdo.munx nang alu xdola biak ya main tenet..aku lyan tb jakla coz lptop aku dpake afiq..hehe..

aokla, cuti tok aku blaja polah keychain k gntung kt hp ya eh..yg make kain felt ya bha..ada juak jadi wp xla smpurna glak..hehe..pasya aku blaja motong baju kurung ngn mak ngah..blaja jahit blum agik pa xsmpat rya nak..aku ada juak molah tali k gntung hp n nametag n hiasnya k button warna warni..5 igek da dpolahku n smua da dberik ngn farah mok, lena , sheeda n farah ajis sbg hadiah bday cdak bln 12 rya..hehe..puas ht la sbb dpt juak polah hasil keja drikmpun..best bha jait tok..terapi sbnrnya sbb masa mjahit ya, focus jak ngn pa dpolah kt..lgpun bnda tok kt sronok polah, so sntiasa xcted n sntiasa eager to do it more and more and many times..

hehe..rasanya tok jak xtvt aku tyme cuti..xla best ni..tp aku rs cuti kali tokla yg paling xmmboringkan bagi aku..ada jak bnda nk dpolah tiap hr..hehe..k lah..tok jak..boh nyesal baca smpe hbis..hehe..

No comments:

Post a Comment