Monday, January 16, 2012

Doktor gigi

Taukx tok cita lamakla..badge jan 09 tb2 menjalankan Kurus gg awal ndah..besanya kursus gg n btn tok djalankan dkt nak hbis blaja..tp xtaukla knk awal ndah taun lpas..dhla org gago nak xam, cdak gago juak nyuruh mekorang dtg mktab..dahla xda mknn..haha..merungut jak2..xbagus2..hehe..hurm, bbalik kpd kursus gg rya, mcm2la xtvt yg da dpolah mekorang selain molah persembahan “Gigi” dengan lagu “Gee dari kumpulan SNSD..haish, malu doe..nasib bait make topeng..huhu..kmkorang da juak ngecek gg n dntist madah gg ku bnyak btampal n salu jak gusi berdarah..so, atas ksdarn dgn kepentingan mnjaga gg (haha, ayat skema), so aku pun pg la jmpa dktor gg tyme 1minggu cuti deepavali rya..aku g cuci gg dklinik kota smarahan..sorang dirik agik ya..smntara nunggu ammar interview Spa sbnarnya..nebes wak ikit tp xda wak sbnrnya..aku xpanh sbnarnya g nyuci gg tok tp aku binggung wak pas kursus rya dktor pdh gusi berdarah ya xsihat n kt pelu jg gg dgn bait, aku nekadla mok g nguji..paduhal xlamak aie sbb aku orang 1st jmpa dktor..sbnrnya aku dtnya mok polah appointment lain hr ka x??tp au ngenag kedong da cuti alu ku polah trus..lenguh wakla ngagak ya..gg ku blubang..ada yg knk tmpung..alhamdulillah, xla skit glak..just yakin jak ngn dktor..xboh takut skit utk kebaikan kt..chewah, da gaya matangx??hehe..ongkios smua cuci gg n tampal =RM5 SAHAJA!! Murah nk??klinik kerajaan ya..hehe.so, kpd sesiapa yg bminat n sayangkan gg ktkorang ya, silalah g ngecek n cuci gg scepat mungkin sblum tlambat..mun dlok aku suffer gusi berdarah since darjah 6 tp kinek da stop pndarahan tiap kali aku brus gg..alhamdulillah, ng xrugi juakla aku g klinik nyuci n cek gg rya..n skrang aku memang jg glak gg tok sbb dalam jngka masa 4 bulan agik aku pelu cek gg ngn dktor agik..(actually 6bulan tp dlm tok dah blan 1, so tnggal 3 blan agikJ) apa yg pnting, pilih berus gg ngn betol, mknn pelu yg xmanis glak, guna yg k kumur mulut ya, mun mok beli ubat gg, guna yg ada fluoride n yg ada masalah dgn mknn sjuk n pns ya, aku syorkan guna sensodyn wrna biru @ijo coz memang tbukti beksan..aku da pnh try make sensodyn n colgate relief pain..rsanya berkesan agik sensodynla..Cuma mahal ikitla..hehe..k, slamat menjaga ggJ

No comments:

Post a Comment