Friday, June 4, 2010

..Dari Blog Untuk Blog..

Malam tadi tyme pk2 nak up8 blog, p la survey blog org len..n smpai pd 1 blog (H.U.D.A), trus rasa jatuh cnta pada stiap yang dluahkan..maaf, aku bkan jnis yang pndai mluah tapi lebih suka membaca..jadi jgn hairanlah kalu bahasa tunggang langgang sket..Kalu cikgu BM&BI aku tau ni, kmpom kena plempang 2/3 bijik..huhu..maaf ya cikgu cikgi, anak muridmu ni memang xmasuk ajar..bha2, bakal cikgu pun buat camni?huh..tunggu ja la tyme ko ngajar nanti, baru ko tau cmna prasaan guru..hah!padan muka...uish3, bnyak mlalutla pulak..sambung citer, Blogger ni sbenarnya baru bdak form5 tapi.... gaya pemikirannya mlbihi umur 17tahun..But sumhow I really respect her as she lives the way life should be; Islam is the way of life..hurm, bl2 baca post2 blogger ni, scara xlangsung buat aku banyak tpkir, what have i done with all my 23 years of life...nothing much...more or less, become student for da whole of my life...blaja,blaja n blaja...blogger ni pun sama, memang student pun..baru form5(da brapa kali ckap da...) BUT dy habiskan all of her leisure time attending a lot of ceramah motivasi, p ekot program sana, p buat program sini n mcm2 la smpai aku sndiri rs pnat bl baca blog dy..penat pun penatla tapi she seems really enjoys her life..Bila aku cuba bandingkan dngan khdupan aku sndiri..adush, malunya bukan kepalang...masih dok lagu tu gak..at least tmbahla skill mmasak@tmbah ilmu buat kek& biskut ka, mjahit ka or tmbah ilmu ngaji ka..huhu..rasa hdup mndatar jer...hurm, asal cuti jer tambah lemak badan, fuhh kcian dengan badan ni...da menampung bnyak lemak yg blebihan...ada otak pun xdguna sbaiknya, mcm mbazir ja Allah beri otak ni sbb hnya dgunakan tyme exam n wat assignments..2 pun skejap jer..huhu.hurm, cakap bnyak pun xguna...InsyaAllah starting for today, aku tryla b'istiqamah dlm tmbah2 ilmu dunia dsmping ilmu2 akhirat...Nak jadi muslimah yang lebih bek, bukan bek tyme xam ja tapi bek spanjang hayat..InsyaAllah...n I do hope that ni bkan hangat2 tahi ayam jer sbb memang pngaruh skliling amat kuat esp tyme cuti nih...starting from teaching and helping both of my brother with their studies (as both will sit in PMR n SPM this year) , I hope that's da best starting for new Mimie towards a better life-style..memang da sket brubah poon coz spanjang 7 hari cutirasanya, more than thatla (starting 2 days of my last xam paper), aku da xtdo pas sbuh da..alhamdulillah, smuga berterusan..w/p mcm xda kaitan, tapi hehe..somehow I really had my own plan now..ntahla, berserabut tul bhasa ni.mcm2 nak dckap tpi xpndai plak ssun ayat..maklumla memang 1st tyme blogging..tmbah2 lagi tyme wat assignment, kai bhasa yg skema2 jer..hoho..
lastly,aku nak ekot gakla mcm blogger Huda, tiap kali dy habiskan post dy, msti dy akhirkan dgn istighfar..biarla org pk aku ni mcm xda pndirian, ekot trademark org tapi mak cakap, bnda baik kita boley ekot n jadikan ikutan spanjang hdup tapi bnda jahat, kita jangan buat n jadikan pedoman dmasa hadapan..
"Hiduplah di atas hamparan keimanan dan janganlah kau hidup di bawah timbunan kekejian.."
Astagfirullah.......:)

No comments:

Post a Comment