Saturday, October 30, 2010

Andai kata..

Diberikan satu situasi...

Andaikata, pada suatu hari anda didatangi salah seorang sahabat yang paling rapat dengan anda...Yang paling kamceng...Yang paling gink la katakan..Andaikata namanya Zeti..Tyme malam 2, tb2 plak all of your family members going somewhere...
Both of u talk..talk and keep talking all night long..funny story and sad memory..dalam bilik anda la of coz..

...and suddenly your phone ringing..
"RING".."RING"
of coz u should answer the phone call..mana tahu kot2 ada emergency kes from ur parents..and u ask ur friend to wait.. you promise that u'll come back..it's just a minute, u say..

Conversation:
Me: Hey Betty..what's up??(waseh, speaking:p) Nape nangis2 ne??
Betty: Sob2..huhu..ko taux Amy, si Zeti da meninggal dunia..petang tadi..accident kat Jalan Tupot..remuk btul keta dy..dy meninggal on the spot..huhu..
Me: Erk..ko biaq btul??r u sure??
Betty: Ha'ah..nape plak aku nak tpu??bnda mcm ni bkan bley main2..aku kat hspital ni skrang..myat dy ada kt dlm sana..
Me: Tapi..dy ada kt cni dgn aku..
Betty: wei, ko jngnla nak main2 plak..dah sah2 mayat dy lalu dpn aku tadi dsorong..dah2, ko cpat g hospital ni..skrang ek..aku tunggu...sob3..
Me: erk..ok2...
(Talian putus)

dan fikiran anda mula melayang kepada sahabat anda yang berada di dalam bilik...hurm...
Nah, kalu perkara ini berlaku di pihak anda, apa yang akan anda lakukan??

(A) Anda lari..Takut hantu Zeti terkam dan cekik anda
(B) Anda pengsan..Sebab terlalu takut
(C) Anda masih tidak percaya dan tidak puas hati lalu pergi balik ke bilik n cerita balik kat Zeti hal tadi
(D) Anda memang tidak percaya dan kembali bercerita balik dengan Zeti kat dalam bilik..Anggap mcm xda pa2 yg berlaku.. Coz anda tahu yang si Betty 2 memang seorang yang penggurau..

.............................................................................................................................

Jawapan saya:
(c) sebab??
entahlah..saya rasa saya masih mahukan kepastian kerana saya nampak sah-sah tubuh badan Zeti kat dpan mata saya..takkan mata 4 bijik ni (tmbah spek,,hehe)menipu kot..dan andainya kata Betty betul, tyme tu saya da xtau nak buat apa lagi da..myb pengsan kot...hehe

Kesimpulan daripada cerita ini..Kita tidak tahu andainya Allah ingin menguji kita dengan cara sebegini...Mungkin juga kerana terlalu ingin berjumpa dengan kita, roh sahabat datang melawat sebelum diangkat ke sana..Soal roh adalah dalam rhsia Allah...mungkin perkara ini boleh terjadi kepada anda atau mungkin perkara ini boleh terjadi kepada saudara rapat anda..Apa yang boleh kita lakukan ialah berdoalah kepada arwah semoga rohnya ditempatkan bersama-sama orang yang dirahmati oleh Allah...Allahuallam...

Astaghfirullah....




No comments:

Post a Comment