Friday, August 27, 2010

Mimpi Itu..

Petang tadi saya tidur...bermimpi..Bermimpi pasal sesuatu..Sesuatu yang buat saya rasa bahagia...Bahagia walaupun seketika... Ya mimpi itu buat saya teringat..Teringat akan kenangan...Kenangan yang entah bila akan saya lupa...

Saya bahagia diberi peluang...Saya masih mengharap untuk diberi peluang yang kedua..Saya yakin saya sudah mampu berfikir dengan matang...InsyaAllah, saya yakin saya sudah banyak belajar daripada kesilapan silam...Saya semakin sedar saya banyak buat salah selepas saya banyak bermuhasabah ...Dulu saya selalu fikir saya betul..Dulu saya selalu fikir sayalah yang terbaik..Dulu saya selalu mahu orang ikut telunjuk saya.. Dulu saya yakin bahawa semua orang akan ikut telunjuk saya... Dulu saya lupa saya juga manusia biasa..Dulu saya lupa orang lain juga manusia biasa...Punya perasaan, punya pendirian...Astaghfirullah...Betapa saya betul-betul lupa dan alpa...Saya hanya manusia biasa..

Alangkah indahnya jika saya masih diberi peluang..Namun apakan daya...Semua yang kita inginkan tidak akan semuanya diberi dengan senang lenang oleh Allah..semuanya perlu pengorbanan, semuanya perlu kesabaran, semuanya perlu keredhaan dan keikhlasan... Saya sedar saya selalu meminta tetapi saya malas melaksana..Saya sedar saya selalu berdoa..tapi hakikatnya saya selalu berdiri tanpa berbuat apa-apa...Tetapi dalam hal ini, saya tidak mampu berbuat apa-apa...Yang saya hanya mampu adalah bersabar semata-mata... Yang saya hanya mampu adalah redha seredha-redhanya... Jika disebalik semua ini terselitnya nikmat yang berlipat ganda, Alhamdulillah...peritnya memang saya terasa teramat sangat....Kepada siapa lagi patut saya meluah..kasihan sahabat-sahabat saya...

Ya Allah, terima kasih kerana mengurniakan mimpi yang cukup indah kepada saya.. Biarpun sekejap dan biarpun hanya di dalam mimpi, cukup sudah untuk buat saya rasa bahagia.. Cukup sudah buat saya mengalir setitis air mata... Kerana peluang itu, tidak mungkin saya dapat rasa biar di dunia yang nyata...Mimpi apakah itu???huhu...
Astaghfirullah...

No comments:

Post a Comment