Friday, August 27, 2010

Doa Seorang Anak


Ya Allah, kau balaslah jasa kedua ibu bapaku seperti mana mereka telah mersusah payah menjagaku dari kecil hingga dewasa ini...Izinkan aku ya Allah untuk menjadi anak yang solehah..Bantuilah aku Ya Allah semoga kehadiranku di dunia ini membawa seribu satu kesenangan kepada kedua ibu bapaku...

Ya Allah, Kau kurniakanlah dan murahkanlah rezeki kedua ibu bapaku demi untuk meringankan beban yang mereka tanggung selama ini...Sesungguhnya aku berasa terlalu kasihan dengan ibu bapaku yang sentiasa bersusah payah untuk mencari rezeki.. Mereka pergi tatkala hari masih gelap dan mereka pulang juga tatkala hari sudah gelap...Seseungguhnya Kau Maha Pemurah dan pemberi rezeki Ya Allah...

Ya Allah, aku bermohon kepadaMu semoga kau pelihara kedua ibu bapaku sebaik-baiknya..Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Pemelihara dan Maha Mengetahui samada yang berada di atas langit dan di dalam bumi..

Ya Allah, aku bermohon semoga aku diberi kesempatan untuk membalas jasa kedua ibu bapaku. Izinkan aku untuk sama-sama mencapai cita-cita dan impian kedua ibu bapaku untuk menunaikan rukun Islam yang kelima iaitu menunaikan haji ke Mekah.. Aku bermohon juga Ya Allah, semoga aku sempat untuk melihat senyuman kedua-ibu bapaku di saat aku menyerahkan Ijazah Kecemerlangan Perguruan kepada mereka di hari graduasi nanti..

Ya Allah ya Tuhanku, sesungguhnya mati itu memang pasti..Namun, jika Engkau hadirkan kematian di saat ini, biarlah mereka mati dalam keadaan yang Khuznul Khotimah..Jangan aibkan mereka Ya Allah sama ada di dunia atau di akhirat nanti.. Tempatkanlah mereka dalam kalangan hamba-hambaMu yang dirahmati.. Sesungguhnya merekalah antara insan yang layak dimuliakan..

Ya Allah, dengan rasa rendah diri dan rasa hina hambaMu ini berdoa semoga kau perkenankanlah doa hambaMu ini..Jika tidak pun Ya Allah, cukuplah sahaja kau mendengar doa seorang anak terhadap kedua ibu bapanya..Sesungguhnya aku amat menyayangi dua orang insan yang telah banyak berjasa ini..Rabbighfirli waliwalidaiya warhamhuma kama rabbayani sagghira..Amin ya rabbil alamin...

Astaghfirullah...

No comments:

Post a Comment