Thursday, January 3, 2013

Selamat Tahun Baru 2013/1434 H




Assalammualaikum.. walaupun da juak post da diengkah dalam blog sblm tok..mok juak post agik pasal new year. Stakat tok, kmkorang blom agik dtunggah untuk interview atau surat tawaran k ngajar. So, tugas aku adalah berbakti dengan ibu bapa di rumah. Selain ya, mok aie dah hire aku keja ngnnya which is ngantar n ambik nya, alia n frah g skolah n taska. Jadi driverla tek kiranya. Hehe.. actually sbnrnya aku ng xbmnat juak nk kja dlok sbolm kja sbb aku nak diam puas2 dalam rumah n ngan mak bapak. Bkan salu aku dapat diam lamak2 cmtok. Besanya aku balit asrama jak2.. seedy wo, stat dr form1 aku da diam xngan mak bapak. Walaupan jangak masa yang agak lamak aku diam dasrama, ya xbmaksud aku da sembuh dr penyakit homesick.. walau sekolah aku rah kuching jak tp aku ttp homesick sbb aku xdiat muka mak bapak aku hari-hari..sdey woo.. walaupun aku tok kadang2 ada juak mlwan kata bapkku espnya tp aku ttp berazam tiap hari dalm hati, dalam doa n dalam hidup aku bahawa aku maok mmbhgiakan juak mak bapakku n mok jadi anak solehah. Tapi nak, bila orang Tanya pasal posting, aku jawab aku mok posting tmpat jauh sbb aku mok experience mpt orang len n aku mok tpat yg orang blom pnah kenal aku sbb aku mok mulakan hidup baru. Selamak 25 tahun aku hidup tok, aku rasa aku salu jak nyuruh orang sak ati @nyakit hati orang waima org yang aku xkenal esp tyme aku keja dwarong dlok..huhu., aku rasa serba salah glak if suatu masa kelak, orang yg aku layan kasar tyme bkerja ya ada kaitan dengan orang yng aku keja..huhu..susah woo..aku tok bukannya pande glak melayan orang len. Aku xpnde glak kak ngn orang. Aku jnis tertutup la pndek kata..ntahla, aku bukan jnis org malu glk tp aku jnis ekot palak drkmpun. Huhu.. xtauk eh bila agik aku nk berubah..sbb yala aku ingt aku nk posting jauh sbb aku harap dgn hijrah tok, aku mampu untuk ubah sikap aku dr negatif kepada positif. Tp masalahnya, aku piker part ya jak. Aku lupak yang aku tok jnis homesick tahap babun. Even aku gambeh rmah azimah kat kuap, 30min dr kpgku n rumah zati 3malam agik aku da rasa xkeruan. Hadoyai..rindok hati bha dapat diat muka mak n bapak tiap hari wp aku xkaka bnyk pun ngn cdak. hurm..walaupun aku padah yg aku tok xthan ngn pertanyaan bapak yang berulang ntah brapa kali n bebelan bapak yg nyuruh tlinganku panas, tp cdak tetap juak ku rindu tiap masa. Aku pnh jaik ngn mak bapkku n aku xsggup agik mok lukakan hati cdak ya.. jaik glk aku tyme ya, jahil bebnar..Ya Allah,mdahan jak cdak sntiasa maafkan aku. Huhu..boh xtauk, mun mun da bpkku berbunyi, ng skit sluruh anggta bdan dgrnya ngerepak..bukannya skali, 2/3 kali..mak tok jnis diam jak, bnyk nurut kata bapk jak..lgpun bapak ng jnis prtahankan mak bah..utng mak..ada laki yg prtahankannya di depan n dblakang..
Oklah, berbalik dengan cerita tahun baru aku, aku rasa sedeyla smlm sbb aku xbjaya tunaikan azam aku thun lpas. Khatam Quran.. sdey nya glak2..huhu..bkn salah sp2 pun memang salh aku.. aku yag mlayan glk kemalasan tok.. aku xkuat..aku kuat saat aku sedy..tyme ya, aku boleh jak baca 3mksurat Quran n tafsir sekali, solat tahajud n solat Dhuha..tp bila aku senang2 n ada masa cmtok nk, knkla ssh glk nk baca..huhu..besala ya,malasku nk pdh..ya ng salah drkmpun juak. Huhu..aku ng ada keinsafan tp hurm.. ok, stat hari tok, jam 1130 aku n farah akan bertolak dr rmah ambik mok aie, hntr farah n ambik alia balit dr taska. Sblom ya, aku akan pastikan si farah makan n ckup smua sblom ke sekolah..tdah juak ngnnya..tokla first tymenya pndah dmsrahn..besa maknya anta ke sekolah mun xslh..atleast mok aie ada tlngnya pa2. Toknya tpksa bdikari drkmpun mok ready k skolah..mdhn jaknya ok dskolah baru ya.. Aminn..Dey tambi, mun ktk baca blog mek tok, bh kecik hati ow mun kmk2 kak lena salu jak ngatik n ugut kitak mcm2..kmkorang da anggap ktk mcm adk sndirik bha, gurauan ya xdala bmksud nk nyuruh kitak stress…hehe..kmk suka diat ktk tetak wp annoying kat tlinga mek..bnyi macam nyamok jak..haha..belaja bena2, mdan ktk dpt kawn yg rapat mcm dak anis..hehe..ok lah, pastok smbong isu len agik..kedong ada masa nk..tok agik awal..adios amigos

No comments:

Post a Comment