Sunday, December 5, 2010

Manusia Dan Karenah

Memang Allah mendatangkan manusia dan menciptakan manusia dengan pelbagai karenah..Ya Allah, semoga saya sentiasa bersabar dan berusaha untuk melawan rasa kurang senang yang hinggap di hati yang lemah ini.. Saya harus melayan kehendak manusia yang ramai dan pelbagai dan bukannya seorang namun siapalah saya untuk bersuara???? Nanti dikata kurang ajar.. Sudahlah membawa nama ibu bapa, tak pasal-pasal dicop anak kurang didikan moral..huhu..Saya hanya manusia lemah yang tidak layak untuk marah namun kesabaran sememangnya ada tahapnya.. Luahan ini bukanlah satu rungutan atau bebelan namun hanyalah sekadar luahan hati yang jauh di pelusuk yang dalam..Kadang-kadang perasaan ini sungguh berat rasanya sekiranya disimpan..;( Meluah kepada seseorang??Hurm, rasanya semua orang punya masalah sendiri...Setiap malam saya perlu menanam dalam minda supaya bersabar, senyum dan semoga hari esok berjalan dengan lebih lancar dan lebih mudah..Setiap pagi sebelum ke kerja saya harus memikirkan perkara menarik yang harus saya lakukan bagi menghadapi hari tersebut .. Setiap masa saya harus mengingati diri sendiri supaya sentiasa senyum dan take it easy..Life will be easier if we manage to control our mind..Hehe..sekarang pun tengah cuba berfikiran positif terhadap setiap apa yang berlaku..Semoga hamba Allah yang kerdil ini mampu melakukan semuanya..Dan semoga hamba Allah yang kecil lagi comel ini (ehem2 ;p) yakin bahawa semuanya akan berakhir dengan baik..Upaci koyong!!Batcha!!

p/s: Tips kepada waitress wanita yang ingin mengelakkan gangguan daripada pelanggan lelaki yang xpaham bahasa- Hanya katakan pada mereka: Saya sudah berkahwin..Punya anak dua orang..Sekarang pun sorang dalam kandungan...hehe:P Xpercaya??Proven!!Sudah terbukti oleh saya sendiri..hahahaha..

No comments:

Post a Comment