Wednesday, June 1, 2011

Memorable Puree :Oh Puri

2 minggu yang kepas, keluarga saya pergi ke Damai Puri..chewah, skema nampak..haha..korang tau x mana Damai Puri? Ni, nak habaq mai skit sama angpa smua:

Damai Puri ni salah sebuah kawasan perehatan (ignore adax pkataan 2) bagi orang yang menginginkan ketenangan di tepi pantai..Lokasinya berdekatan dengan Pantai Santubong dan exactly di bawah Gunung Santubong..Sila rujuk gambar di atas..Cantek tak??hehe..Kalu korang nak enjoy n jejalan slen ke pantai, korang gak bley jalan kaki dalam 10 min cm2 ke Kampung Budaya..Kalu korang nak lebih thrilled lagi, korang p la daki Gunung Santubong yang xla brapa tinggi tuh..ceh, blagakla pulak saya ni coz naik Gunung Serapi lagi da rs nak tcabut kepala lutut, nikan pula Gunung Santubong..hehe

Sebenarnya bapa ada kursus kat sana n jadik, dy ambillah peluang keemasan ni nak bawa kami sekeluarga bermalam skali kat sana. so dengan rasa bangga dan tidak malunya, saya mengumumkan kepada semua bahawa kami tidur, makan, minum n main kat pantai secara FREE di sana..hehe..dengan tidak sedar dirinya yang saya ni sebenarnya masih dalam minggu exam dan beraninya saya pergila skali join family kononnya nak ambik mood blaja sana..haha..kononnyala..lgpun da lama xpgi pantai ni dgn family n I’m over excited..lgpun shari ja pun, xla lama sngat coz tghari sabtu pegi n tgahari ahad balik..dengan berbekalkan nota exam n baju2, saya pun meneruskan pjalanan ke damai puri..woooaaxctednya nk g pntai..nak tgk matahari tbenam, nak men pasir, nak baring kat tmpat omputeh salu baring, nak tgk matahari terbit , nak dgr bnyi ombak n yg pnting nak releasekan tensen tyme exam2 ni smntara ambik mood baru nak blaja..chewah, kata2 ja tuh..hehe,,bl smpai sana, trus kami bradik ambik gmbar,.tmbahan sa adala bawak kmra..xctednya ambik gmbaq sampai hbis bateri kamere.. amaran: gambar2 dibawah tidak tersusun dengan rapi..


Family Outing

Adik2 yang lebih besar dari kakak

Keadaan di laut pada waktu pagi

Kala matahari terbenam


Di sekitar tempat berenang kanak-kanak

Abaikan makhluk plik kala matahari terbenam di atas

Bapa n kawan berkayak petang2

SubhanaAllah, menikmati pantai waktu petang

Sisterhood:)

oh my gosh!!rupanya saya tlupa nak bawak charger kamera..huhu..naya nih..nsib bek kmra hnphne mak ok.. so, smua ga,baq pas jam 5 dari kamera makla..huhu..sadis btol..

Ptangnya, kami jejalan kat pntai smbil ambik gambar..wa..bestnya..pastu smntara tnggu ammar, afiq n bapak mandi, saya sempat baringla kat krusi tmpat omputeh salu baring..wa, sonok btul coz dapat rasa keindahan ciptaan Allah yang meluas..Subhanallah..cantik btul n tenang betul..kalu diberi pilihan, saya teringin skali nak buat rumah kat tepi pantai coz tiap2 hari saya dapat lihat alam ciptaan Allah yang nan indah ini..chewah..n kami stay sana sampailah matahari terbenam..rasa xnak balik plak kat bilik..hehe.di saat saya bermuhasabah diri ini, saya tiba2 plak bley terpk camna prasaan mak bapak saya tyme bawak kami p pantai coz kalu dulu, dyorang bawak kami yang masih kecil2 lagi tapi skrang semua da besar memanjang..xtermasok saya la..hehe..mesti dyorang tharu btol bl tgk anak2 yg dyorang jaga dari kecik tapak kaki kini da makin lebih besar dr dyorang sndiri..msti dyorang pk, bl la pulak anak dyorang plak yang g bawak men kat pantai..korang gak pnah tpkiaq macam saya ni,kan?kan?kan?

Nak dijadikan cerita, malamnya pulak, gliran saya dan liayana makan kat restoran, kami makan guna kupon yg bapak beri khas dr opis bapak.then dgn xctednya, kami makan n ambik makann n makan n ambik makanan n ambik lagi makann smpai xlarat lagi nak angkat..trasa orang kaya sbentar coz dpt mkn drestoren yg mahal..ceh, blagak sungguh..kami siap order air chocolate ice 2 n pure juice orange..alhamdulillah, kenyang n kami pun nak kluar n nak bagi kupon kat kaunter..dengan konfidennya saya bagi jerla kupon tu n tb2 kak cashier 2 dengan muka 20sen nya gtau, "adik, kena byar minuman yg da dorder tadi"..wa, saat 2 hati kami da gundah gulana coz langsung xbawa duit..lagi gundah gulana bila tgk resit harga minuman jer da tertera RM37.12..mASYAaLLAH..terkejut berox..memang da jadik berox pun barang skejap..peluh jantan membasahi jaket Korea yang saya guna..n smbil bfikir sejenak, aku ni jantan ka btina??haha..abaikan apa yang korang baca 2 prenggan di atas coz 2 cuma imaginasi saya..haha..dengan muka yg tebal, saya balik semula ke bilik n ambik duit dr mak..amar da ciap kata :ceh, mamalukan”..hadoyai..yg buat kami pensaran 2 air chocolate ice yg kami order sbnrnya air dutch lady kotak yg salu dbeli d supermarket dgn harga rm4 jer sekotak.lagi btambah penasaran bila esoknya tyme bekfast, kami dapat mnum air "chocolate" yang sama macam malam tadi n jus oren dengan FREEnya!!!ok, dulangi "dengan FREEnya"..ces, kuih bingka sungguh..(saya menyumpah dalam hati) hadoh..saya n adik saling berpandangn sesama sendiri..menyesal tu tiadala tapi hampeh n sakit hati 2 tetap ada tp apa boleh buat, pengalaman..hahah..bila dfkir balik2, memang melucukan n sampai skarang saya masih simpan resit mnuman dr damai puri 2..n kesan ke atas diri saya skrang ialah saya rasa skit hati bila tengok air kotak dutch lady coklat yg djual dpasar..haha

Haha, ni lah kisah saya dr damai puri..maafla yek kalu kualiti gambaq agak kurang..lgpun saya tau korang bukannya bmnat pun nak tgk gambaq saya gak,kan?kan?kan?..anyway,nantikan lagi gmbar2 n cerita2 saya dari Sabah yek!!hehexcted nih nak pg..doakan saya selamat pegi n slamat balik ke sabah..kalu sesiapa yg dr sabah tu ada suggestion tnmpat mana yg best pg, tlong gtau ya..hehe

Moral of the story: 1. Jangan berlagak datang tempat orang..kalu xtau, tanya

2. Makan 2 biarla ingat2 dunia sket, spaya xla memalukan diri sendiri

3. Korang janganla trus tak nak singgah di Damai Puri sbb crita saya ni jer, k sbb memang berbaloi tebaloi anda semua ke sana..hehe


1 comment:

  1. Mi, lak ktk ambik gmbr kmk bckground sunset wak ah, kacak aih ktk ambik gmbr2 ya, i loike, hehe ;)))

    ReplyDelete